Obchodní podmínky

1. Úvod

Tyto obchodní podmínky se vztahují na nákup zboží v rámci České republiky prostřednictvím Dodavatele a blíže upravují práva a povinnosti Dodavatele a Zákazníka.

Zákaz prodeje alkoholických nápojů, tabákových výrobků, kuřáckých pomůcek a bylinných výrobků určených ke kouření osobám mladším 18 let.

2. Základní informace

2.1. Dodavatel

David Cabicar - Shauwiner CZ

Ostřetín 153
534 01 Holice v Čechách
Česká republika
IČO: 01161563

DIČ: CZ 7210303309

Mob.: +420 774 787 803

Mail: shauwiner@shauwiner.cz

Provozovna: Ostřetín 153, PSČ 534 01 Holice v Čechách

2.2. Zákazník

Zákazník – spotřebitel

Zákazník, který je spotřebitelem je takový Zákazník, který při uzavírání kupní smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti.

Zákazník – který není spotřebitel

Zákazník, který není spotřebitel uzavírá smlouvu za účelem využití zboží či služeb v rámci své podnikatelské činnosti.

3. Právní rámec

Smluvní vztahy dle těchto Obchodních podmínek jsou uzavírány v souladu s právním rámcem České republiky a vztahy těmito obchodními podmínkami výslovně neupravené se řídí zákonem
č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.

Je-li smluvní stranou Zákazník, který není spotřebitelem, řídí se smluvní vztahy neupravené Obchodními podmínkami zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.

Odesláním objednávky Dodavateli Zákazník potvrzuje, že se s těmito Obchodními podmínkami seznámil, vyjadřuje s nimi souhlas a bere na sebe závazek je v plné míře respektovat.

4. Objednávání zboží

4.1. Objednávka

Seznam nabízeného zboží Dodavatele je dostupná na stránkách www.shauwiner.cz, přičemž se jedná o katalog běžně dodávaného zboží. Dodavatel nezaručuje okamžitou dostupnost všech položek zboží. Dostupnost zboží bude vždy potvrzena na základě příslušné objednávky. K objednání Zákazník vybere zboží, řádně vyplní objednávkový formulář a objednávku odešle. Odeslaná objednávka zboží je návrhem na uzavření kupní smlouvy. Objednávka dále slouží k rezervaci zboží. Ceny zboží si může Zákazník ověřit u jednotlivých položek zboží. Před odesláním objednávky bude vypočtena celková cena za zboží, včetně souvisejících poplatků, a Zákazník bude vyzván k jejich odsouhlasení. Ceny zboží jsou platné v momentě uskutečnění objednávky.

4.2. Zrušení objednávky

Zákazník i Dodavatel mohou bez udání důvodu zrušit objednávku Zákazníka až do potvrzení objednávky Dodavatelem. Pokud zruší objednávku Dodavatel, zpravidla uvede důvod, proč není možné objednávku potvrdit. Zrušení objednávky po okamžiku uzavření kupní smlouvy je možné jen po předchozí dohodě Dodavatele a Zákazníka, a za podmínek, které si vzájemně sjednají.

5. Zasílání zboží

5.1. Zaslání zboží

U zboží, které má být Zákazníkovi zasláno poštou nebo zásilkovou službou, se k vlastnímu uzavření kupní smlouvy vyžaduje závazné potvrzení objednávky Dodavatelem. Závazným potvrzením objednávky je elektronicky zaslané potvrzení označené jako "Konečné potvrzení objednávky" či telefonické potvrzení objednávky Dodavatelem, kdy si Dodavatel a Zákazník potvrdí obsah objednávky, zejména druh zboží, počet kusů, cenu za zboží a přepravu, a způsob a termín doručení. Okamžikem potvrzení je uzavřena kupní smlouva.

5.2. Dodací lhůta

Objednané zboží bude dle jeho dostupnosti a provozních možností Dodavatele dodáno v co nejkratší době Dodavatelem, poštou nebo jiným přepravcem, obvykle do 1-5 pracovních dnů od závazného potvrzení objednávky. Zboží se považuje za dodané doručením na adresu, kterou Zákazník stanovil v objednávce.

6. Doprava

Dopravu na určenou adresu zajišťuje Dodavatel, a to na území celé České republiky. Náklady na dopravu zboží se liší dle zvoleného způsobu dopravy. Konkrétní způsob dodání si zvolí Zákazník sám. Faktura s konečnou cenou za objednávku, bude Zákazníkovi zaslána na e-mail. Zákazník se může o ceně za dopravu před uskutečněním objednávky informovat na stránkách www.shauwiner.cz v záložce "Košík".

7. Úhrada

Zákazník má několik možností uhrazení kupní ceny za zboží, přičemž Dodavatel si vyhrazuje volbu Zákazníka změnit.

Cenu za zboží je možné v plné výši uhradit:

  • dobírkou v místě předání zboží prostřednictvím smluvní zásilkové služby
  • prostřednictvím karty MasterCard a VISA.

8. Převzetí zboží

Zákazník je povinen prohlédnout si zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno mechanické poškození obalu výrobku, je nutné sepsat za přítomnosti dopravce záznam o poškození zásilky. Podepsáním přepravního listu přepravci Zákazník souhlasí s převzetím zboží a stvrzuje, že dorazilo mechanicky nepoškozené. Podmínky převzetí zboží včetně odpovědnostních vztahů se liší v závislosti na zvoleném dopravci.

9. Odpovědnost za vady a reklamace

Je-li Zákazníkem spotřebitel, pak odpovědnost Dodavatele za vady dodaného zboží, včetně reklamačního řízení upravují příslušná ustanovení zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.  Záruční doba na zboží činí 24 měsíců, pokud zákon nestanoví kratší záruční dobu. Prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se smluvní strany nedohodnou na lhůtě delší.

Je-li Zákazník podnikatelem, bude délka záruční doby sjednána vždy dohodou smluvních stran.

Zákazník je povinen reklamovat vadu bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistí.

Při svozu reklamace je Zákazník povinen poskytnout číslo a datum dodacího listu, na základě kterého reklamované zboží nakoupil. Dodavatele  toto zboží sepíše na dodací list. Zákazník svým podpisem na dodacím listě potvrdí svoz reklamovaného (vadného) zboží.

Konkrétní nárok, způsob a přiměřenou lhůtu k odstranění vad volí a určuje prodávající.

V případě, že vada bude vyřešena odstoupením od smlouvy, tj. Zákazníkovi bude vrácena kupní cena, obdrží ji Zákazník na základě dobropisu při další dodávce zboží. Pokud se jedná o zboží z předešlých dodávek, musí Zákazník telefonicky nahlásit svoz reklamace předem Dodavateli.

Pokud Zákazník nebude mít zájem o další dodávky, bude mu kupní cena vrácena způsobem, který určí prodávající.

Reklamace výše uvedených výrobců musí být prověřeny pověřeným zástupcem daného výrobce. Vyřízení reklamace je provedeno buď výměnou, nebo dobropisem do 30 dní od svozu reklamace.

Zákazník nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí za škodu na zboží na Zákazníkho vnější událost.

10. Komunikace

Další komunikace mezi Dodavatelem a Zákazníkem je uskutečňována elektronickou poštou, pokud se strany nedohodnou jinak.

11. Odstoupení od smlouvy

11.1. Právo Dodavatele na odstoupení od smlouvy

Dodavatel je oprávněn od smlouvy odstoupit pouze do okamžiku odeslání zboží, a to jen v případě nedostupnosti zboží nebo výrazné změny ceny zboží. Před odstoupením je ale Dodavatel vždy povinen kontaktovat Zákazníka za účelem sjednání dohody o dalším postupu, a to v souladu s ustanovením § 1764 a násl. občanského zákoníku.

V případě, že je Zákazník spotřebitelem má právo zrušit objednávku, tedy odvolat svůj návrh na uzavření kupní smlouvy, bez jakýchkoli sankcí až do okamžiku odeslání zboží. Tuto skutečnost je spotřebitel povinen prodávajícímu oznámit e-mailem nebo telefonicky. Stornovat lze buď telefonicky na čísle +420 774 787 803 nebo na emailu shauwiner@shauwiner.cz

Při odstoupení je vždy nutné uvést číslo objednávky, variabilní symbol a datum nákupu a předložit originál nebo kopii dokladu o koupi zboží.

Nárok pro odstoupení od kupní smlouvy je právo spotřebitele dle § 1829 a násl. Občanského zákoníku. Je-li Zákazník podnikatelem (uvedení IČ na nákupní doklad) nárok na odstoupení od kupní smlouvy nevzniká.

Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má Zákazník, který je spotřebitelem v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží). Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.

V případě, že spotřebitel využije svého práva odstoupit od smlouvy dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku, kontaktuje prodávajícího a písemně uvede, že odstupuje od smlouvy s uvedením čísla objednávky, data nákupu a čísla účtu pro vrácení peněz. Odstoupení od kupní smlouvy je Zákazník povinen zaslat na adresu prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího shauwiner@shauwiner.cz.

V případě odstoupení od smlouvy nese Zákazník, který je spotřebitelem, veškeré náklady spojené s odstoupení od smlouvy.

Dodavatel vrátí Zákazníkmu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží veškeré a kompletní zboží, které bylo předmětem kupní smlouvy, od které Zákazník odstoupil.

Zákazník bere na vědomí, že pokud zboží vrácené Dodavateli bude poškozeno, vzniká Dodavateli vůči Zákazníkmu nárok na náhradu škody. Nárok na úhradu vzniklé škody je Dodavatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku Zákazníkho na vrácení kupní ceny (netýká se zboží, které podléhá rychlé zkáze).

11.2. Postup v případě odstoupení od smlouvy

V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší, jsou si Dodavatel i Zákazník povinni navzájem vrátit poskytnuté plnění. Zásilky, ze kterých není patrné, proč byly Dodavateli zaslány, budou vráceny odesílateli. Pokud již Zákazník zboží obdržel a převzal, zašle zboží zpět do provozovny Dodavatele, kde Dodavatel bez zbytečného odkladu posoudí stav vráceného zboží. Pro vrácení celé kupní ceny musí být zboží zaslané zpět Dodavateli v neporušeném stavu, nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství a všech poskytnutých dokladů a originálního obalu). V případě, že je zboží vráceno Dodavateli v jiném než neporušeném stavu, je Zákazník povinen nahradit zejména náklady související s uvedením zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží. Úhrada těchto nákladů a škody proběhne započtením těchto nákladů na vrácenou kupní cenu.

Zpět do obchodu